PDF-ის ჩამოტვირთვა
ევროკავშირის პოლიტიკა და საქართველოს გეოპოლიტიკური რეალიები
ვახტანგ მაისაია, გელა გიორგაძე, მირანდა მიქაძე
24/12/2024
გლობალური გეოპოლიტიკური ცვლილებების პარალელურად, მნიშვნელოვანი ტრანსფორმაცია განიცადა საერთაშორისო ორგანიზაციების ფუნქციებმა და ამოცანებმა. აღსანიშნავია, ევროკავშირის გადამწყვეტი როლი მშვიდობისა და სტაბილურობის ხელშეწყობის პროცესში. 21-ე საუკუნეში საერთაშორისო აქტორები ცვლიან პოლიტიკურ მიდგომებს საქართველოსთან მიმართებით, რაც გარკვეულწილად გავლენას ახდენს გეოპოლიტიკურ ლანდშაფტზე. პოლიტიკური აქტორები ცდილობენ გაიმყარონ სამხრეთ კავკასიაში საკუთარი პოზიციები და უზრუნველყონ გავლენის სფეროების გაფართოება. არსებული გეოპოლიტიკური ვითარების პირობებში, აღსანიშნავია კასპიის ენერგორესურსების მნიშვნელობის ზრდა, რაც საქართველოს საინტერესო პარტნიორად აქცევს რეგიონში. იმის გათვალისწინებით, რომ საქართველოს ტერიტორიის 20%-ი ოკუპირებულია რუსეთის ფედერაციის მიერ, ქვეყნის ევროატლანტიკურ სტრუქტურებში გაწევრიანება და ღირსეული ადგილის დაკავება სტრატეგიულ და პოლიტიკურ ამოცანას წარმოადგენს. სტატიას გააჩნია სამი მიზანი: პირველი - ევროკავშირის გაფართოების პოლიტიკის განსაზღვრა, მეორე - საქართველოსა და ევროკავშირს შორის ურთიერთობების განვითარების დინამიკის ანალიზი და მესამე - საქართველოს ევროკავშირში ინტეგრაციის პროცესის თანამედროვე გამოწვევების წარმოჩენა. სოციალური კონსტრუქტივიზმის თეორიის თანახმად, ინდივიდის ცნობიერება და გამოცდილება ყალიბდება მათი ცოდნითა და მოვლენების შეფასებით. ზემოაღნიშნული მოსაზრებიდან გამომდინარე, შემუშავდა საკვლევი კითხვა: რა როლი ეკისრება ევროკავშირის გაფართოების პოლიტიკას საქართველოსთვის გეოპოლიტიკური კონტექსტის გათვალისწინებით ? სტატიის მიზანია ევროკავშირის პოლიტიკისა და საქართველოს გეოპოლიტიკური კონტექსტის შესწავლა. თემის სიღრმისეულად შესწავლისათვის გამოყენებულ იქნა რიჩარდ კოენის კოლექტიური უსაფრთხოების თეორია, რომელიც აყალიბებს საერთაშორისო უსაფრთხოების ორ ძირითად კონცეფციას, კერძოდ:  კოლექტიური თავდაცვა;  ინდივიდუალური უსაფრთხოება. გარდა ზემოაღნიშნულისა, გლობალური სტაბილურობის შენარჩუნება აუცილებელია განხილულ იქნეს, როგორც უსაფრთხოების პარადიგმის ფუნდამენტური ასპექტი. დასახული მიზნის მისაღწევად სტატია დაყოფილია ხუთ ნაწილად. პირველ ნაწილში მოცემულია ევროკავშირის გაფართოებასთან დაკავშირებული გამოწვევების მიმოხილვა, ასევე, პოტენციური უპირატესობებისა და უარყოფითი მხარეების ანალიზი, ხოლო მომდევნო ნაწილებში წარმოდგენილია საქართველოს გეოპოლიტიკური კონტექსტის ანალიზი.
PDF-ის ჩამოტვირთვა
პორტრეტული ნარკვევი საქართველოს საპატრიარქოს ტელევიზია „ერთსულოვნების“ ეთერში (2023-2024 წლები)
თამარ თაგვაძე
24/12/2024
დოკუმენტური კინო ცხოვრებისეულ რეალობას ზუსტად ასახავს. ხელოვნებაში ის თავისი სტრუქტურით სინამდვილის ასახვის ყველაზე რეალისტური ფორმაა. სწორედ, კინოდოკუმენტალისტიკას შეუძლია კინოში მასობრივი კომუნიკაციის შესაძლებლობების რეალიზება. ამავე დროს, კინოდოკუმენტალისტიკა მასობრივი კომუნიკაციის საშუალებების ყველა ფუნქციას ასრულებს - მიმართულია სასწავლო-საგანმანათლებლო სფეროსადმი და ინფორმირების წყაროცაა. დოკუმენტური ფილმის მთავარი ამოცანა მაყურებელში რეალურობის განცდის გამოწვევაა. დოკუმენტურმა კინემატოგრაფიამ სატელევიზიო ჟანრებს დოკუმენტური კინონარკვევი შემატა. რეალურ ფაქტებსა და პერსონაჟებზე დაფუძნებულ კინონარკვევში პორტრეტული, სამოგზაურო და პრობლემური ნარკვევი გამოიყოფა. პორტრეტული, იგივე ბიოგრაფიული ნარკვევი, განსაკუთრებით, გავრცელებულია. რეალური, კონკრეტული ადამიანის სახით ის ზოგად სოციალურ ტიპს წარმოგვიდგენს. პორტრეტულ ნარკვევს თხრობასთან ერთად გამოსახულების ესეისტური გააზრება ახასიათებს. ის მაყურებელს იმ ადამიანს წარმოუდგენს, რომელიც მნიშვნელოვან კვალს ტოვებს ისტორიაში. ნაშრომის მიზანი ქართულ ტელე მედიაში პორტეტული ნარკვევის ჟანრობრივი თავისებურებების შესწავლაა. მასში განხილულია საქართველოს საპატრიარქოს ტელევიზია ,,ერთსულოვნების“ პორტრეტული ნარკვევები დოკუმენტური ფილმის მახასიათებლების მიხედვით - სცენარი, ტექსტი, გამოსახულება, ხმა, მუსიკა, ფოტოგრაფია, გრაფიკული დიზაინი. ასევე წარმოდგენილია ,,ერთსულოვნების“ პორტრეტული ნარკვევებისა და საზოგადოებრივი მაუწყებლის დოკუმენტური ფილმების - ,,საუკუნის პორტრეტების“ შედარებითი ანალიზი. ნაშრომი ცხადყოფს, რომ ქართულ ტელე მედიაში პორტეტული ნარკვევები, ძირითადად, ისტორიულ მოღვაწეებს ეძღვნებათ და შეიცავენ დოკუმენტური კინოს ყველა მახასიათებელს. როგორც, საზოგადოებრივი მაუწყებლის ,,საუკუნის პორტრეტებში“, ,,ერთსულოვნების“ პორტრეტული ნარკვევებშიც მხატვრული და დოკუმენტური პლასტები ერთმანეთს ორგანულად ერწყმის. კინონარკვევის ეს სახე - პორტეტული ნარკვევი ორივე არხის შემთხვევაში, სატელევიზიო პროგრამაში მნიშვნელოვან ადგილს იკავებს.
PDF-ის ჩამოტვირთვა
ბიზნესის სოციალური პასუხისმგებლობა (უცხოეთის და საქართველოს გამოცდილება)
მზევინარ ნოზაძე, თამარ ბერიძე, მედეა ჭელიძე
19/12/2024
სოციალურ-ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარების თანამედროვე ეტაპზე, მსოფლიო საზოგადოების წინაშე მწვავე სოციალური პრობლემები დგას, რომელთა მოგვარებაც წარმოადგენს არა მხოლოდ სახელმწიფოს, არამედ საერთაშორისო ორგანიზაციების და ბიზნეს-სუბიექტების პასუხისმგებლობას, განახორციელონ პოზიტიური ქმედებები საზოგადოების სასარგებლოდ. დღეისათვის ბიზნესის სოციალური პასუხისმგებლობის კონცეფცია პოპულარულია როგორც განვითარებული, ასევე განვითარებადი ქვეყნების ბიზნეს-სუბიექტების საქმიანობაში და მოიცავს მათი საქმიანობის სოციალურ, ეკონომიკურ და გარემოსდაცვით ასპექტებს, კერძოდ რესურსების ეკონომიას, ადამიანური რესურსების მართვის პოლიტიკას, გარემოს დაცვას, ადგილობრივი მოსახლეობის საჭიროებების გათვალისწინებას, მიწოდების ჯაჭვის პასუხისმგებლიან მართვას და სხვა. მეოცე საუკუნის ბოლოდან ბიზნეს-სუბიექტების მიერ „კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის“ კონცეფცია გახდა მათი წარმატებული საქმიანობის, მათი იმიჯის და ცნობადობის მნიშვნელოვანი კომპონენტი. კვლევის მიზანს წარმოადგენს ბიზნესის სოციალური პასუხისმგებლობის კონცეფციის არსის და როლის განსაზღვრა უცხოური და საქართველოში მოქმედი ბიზნეს-სუბიექტების საქმიანობასთან მიმართებაში.
PDF-ის ჩამოტვირთვა
გლობალური ბაზრის ათვისების სტრატეგიები მარკეტინგისა და გაყიდვების ინტეგრაციით
თემურ გოგოხია, ლუკა ნადირაშვილი
19/12/2024
გლობალური ბაზრის ათვისება თანამედროვე ბიზნესისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა. აღნიშნულ საკითხს განსაკუთრებული ყურადღება ექცევა გაყიდვებისა და მარკეტინგის ტაქტიკების ინტეგრაციის საჭიროების გამო, რაც ეფექტურობას მნიშვნელოვნად ზრდის. სტატიის მიზანია გამოავლინოს, როგორ მოქმედებს გაყიდვებისა და მარკეტინგის გაერთიანებული სტრატეგიები გლობალურ ბაზარზე წარმატების მისაღწევად. სტატია ეფუძნება მეორად მონაცემთა ანალიზს და მოიცავს ლიტერატურის მიმოხილვას. შეფასდა არსებული კვლევები, რომლებიც ეხება მარკეტინგისა და გაყიდვების ინტეგრირებულ მიდგომებს და მათ ეფექტს გლობალურ ბაზარზე. გამოყენებულია მონაცემთა ხარისხობრივი და რაოდენობრივი ანალიზი. აღმოჩნდა, რომ მარკეტინგისა და გაყიდვების გაერთიანებული სტრატეგიები აუმჯობესებს ბრენდის ცნობადობას, ზრდის მომხმარებელთა ნდობას და აძლიერებს კომპანიის პოზიციებს გლობალურ ბაზარზე. კვლევებმა აჩვენა, რომ კომპანიები, რომლებიც ახორციელებენ ინტეგრირებულ მიდგომებს, აღწევენ მაღალი ზრდის და მოგების მაჩვენებლებს. კვლევა ადასტურებს, რომ გაყიდვებისა და მარკეტინგის გაერთიანებული ტაქტიკები გლობალურ ბაზარზე წარმატების მისაღწევად აუცილებელია. ორგანიზაციებმა უნდა მიაღწიონ მჭიდრო კოორდინაციას ამ სფეროებს შორის, რათა ეფექტურად შეძლონ რესურსების ოპტიმიზაცია და ბაზრის მოთხოვნებზე სწრაფი რეაგირება.
PDF-ის ჩამოტვირთვა
რეკლამის განვითარების ეტაპები პოსტერებიდან აუდიოვიზუალურ გამოსახულებამდე (სოციალური და კომერციული რეკლამების ისტორიული ანალიზი)
ნინო ჭალაგანიძე, სოსო გაზდელიანი
12/12/2024
თანამედროვე სამყარო რეკლამის გარეშე, პრაქტიკულად, წარმოუდგენელია. მისი საჭიროება ჯერ კიდევ უხსოვარ დროში გაჩნდა. რეკლამის მნიშვნელობის გააზრებას უძველეს ხანებში მივყავართ. ჯერ კიდევ მრავალი საუკუნის წინ, როცა ინფორმაციას ქვებზე, თიხის, ხისა და სპილენძის ფირფიტებზე ათავსებდნენ, მაშინდელმა საზოგადოებამ გააცნობიერა, რომ პროდუქტის წარმატებული რეალიზებისთვის დამატებითი ძალა უნდა გამოეყენებინა. სწორედ ასე გაჩნდა პირველი სარეკლამო ჩანაწერები, რომლებიც ისტორიამ არქეოლოგიური გათხრების შედეგად შემოინახა. საინტერესოა ის ფაქტიც, რომ უძველესი რეკლამები არა მარტო კომერციულ, არამედ პოლიტიკურ მიზნებსაც ემსახურებოდა. სოციალური რეკლამა კი გასული საუკუნის პროსოციალური პროექტია. რეკლამის დიდ „ოჯახში“ სოციალურ მიმართულებას მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია. მისი მიზანი, კომერციული რეკლამისგან განსხვავებით, არა პროდუქტის, არამედ სოციალური ქცევის „გაყიდვაა“, რომელსაც, ჯამში, საზოგადოებისთვის სასიკეთო შედეგები მოაქვს. მედიის ინსტიტუციური განვითარების პარალელურად, რეკლამაც (კომერციული, სოციალური, პოლიტიკური) მულტიმედიურ პროდუქტად ჩამოყალიბდა. ის ციფრულ პლატფორმებს მარტივად მოერგო, რადგან ამ დროისთვის უკვე ყველა წინაპირობა არსებობდა. წინამდებარე კვლევა მიზნად ისახავს, ისტორიული ანალიზის მეთოდის გამოყენებით, შეკრიბოს/გაანალიზოს/მიმოიხილოს რეკლამის უძველესი ფორმები და განსაზღვროს მისი განვითარების ეტაპები უძველესი დროიდან თანამედროვეობამდე. ამასთან, ტექნოლოგიური დეტრემინიზმის კონცეფციის კონტექსტში, წარმოაჩინოს თემის თეორიული საფუძვლები. რეკლამამ, განვითარების მრავალსაუკუნოვანი ისტორიის განმავლობაში, მნიშვნელოვანი გარდაქმნები განიცადა და სახეცვლილი ფორმით თანამედროვეობამდე მოაღწია. სოციალური რეკლამა, მისი კომერციული ვარიანტის მსგავსად, მედიის ინსტიტუციური განვითარების ფეხდაფეხ, მულტიმედიურ პროდუქტად ყალიბდებოდა.
PDF-ის ჩამოტვირთვა
კლასიკური თოქ-შოუს ძიებაში: შემეცნებითი და გასართობი თოქ-შოუების ფუნქციური და სტრუქტურული ასპექტები "დღის კოდისა" და "ეკა ხოფერიას შოუს" მაგალითზე
მარიამ ქარჩავა
12/12/2024
წინამდებარე სტატია კვლევის თვისებრივ მეთოდებზე დაყრდნობით შეისწავლის და აანალიზებს ქართული სატელევიზიო სივრცის ორი თოქ-შოუს ჟანრულ მახასიათებლებს იმის დასადგენად, თუ როგორ ერგება აღნიშნული ჟანრი ორი განსხვავებული ფუნქციის - გართობისა და შემეცნების – რეალიზებას, როგორ იყენებენ ქართული სატელევიზიო შოუს წამყვანები ჟანრის ავთენტურ ნიშან-თვისებებს ისეთი თემის რეპრეზენტირებისას, რომელიც მრავალმხრივ ხედვას მოითხოვს. ქართული სატელევიზიო მედია მიმართავს სხვადასხვა მექანიზმს აუდიტორიის გასაფართოებლად და საკუთარი შემოქმედებითი პროდუქტის მიმართ ინტერესის შესანარჩუნებლად. გლობალიზებულ მედიასამყაროში ქართულმა სატელევიზიო ჟურნალისტიკამ 90-იანი წლების ბოლოდან ამერიკული მედიიდან „ისესხა“, შემდგომ განავითარა და საკუთარ აუდიტორიას მოარგო სატელევიზიო შოუს რამდენიმე ჟანრი. ერთ-ერთი ასეთი ჟანრია თოქ-შოუ, რომელიც ყველა სამაუწყებლო კომპანიის ბადეში იკავებს ადგილს. საქართველოში თოქ-შოუების გამოჩენის გარიჟრაჟზე მიიჩნეოდა, რომ პრაიმტაიმში თოქ-შოუს განთავსება ხარისხიან მუწყებლობას უდრიდა და ასევე არსებობდა მოსაზრება, რომ ყველაზე მოთხოვნადი პერსონა იმდროინდელ ტელემედიაში სწორედ საღამოს თოქ-შოუს წამყვანი იყო, მიუხედავად ამ წარმოდგენებისა დღეს, სატელევიზიო არხების ყურებადობის რეიტინგი იკლებს, რის ერთ-ერთ მიზეზს შეიძლება წარმოადგენდეს ქართული თოქ-შოუების ხარისხი. გადაცემების შერჩევის სპექტრის დავიწროვების მიზნით მოძიებულ იქნა ორი ტიპის ყველაზე პოპულარული თემატიკის თოქ-შოუ საქართველოში – რეკრეაციული და შემეცნებითი. მიუხედავად იმისა, რომ ქართულ ტელევიზიებში შოუების საკმაოდ დიდი არჩევანია, კლასიკური თოქ-შოუს ჟანრის გადაცემების რაოდენობა მწირია და მათი უმეტესობა ჩემს სადისერტაციო ნაშრომშია მოხსენიებული. ზემოხსენებულიდან გამომდინარე, აღნიშნული კვლევისთვის მოვიძიე ახლო წარსულში ჩაშვებული სატელევიზიო პროექტები: • “ეკა ხოფერიას თოქ-შოუ“, რომელიც ატარებდა რეკრეაციული მიმართულების გადაცემის ნიშნებს და დიდი პოპულარულობით სარგებლობდა ტელეარხზე „იმედი“; • „დღის კოდი”, რომელიც ატარებდა შემეცნებითი მიმართულების გადაცემის ნიშნებს და დიდი პოპულარულობით სარგებლობდა ტელეარხზე „საზოგადოებრივი მაუწყებელი“. ნაშრომი „დღის კოდისა“ და ეკა ხოფერიას გადაცემების შედარებას დაეფუძნა. ძირითად საკვლევ ინსტრუმენტს კრიტიკული სტრუქტურული მონიტორინგი წარმოადგენს. ემპირიული მონაცემების განხილვას წინ უძღვის თეორიული ნაწილი, რომელშიც სატელევიზიო გადაცემების ჟანრობრივი სპექტრი, კერძოდ, თოქ-შოუს სპეციფიკა და მიმართულებებია აღწერილი. ორივე გადაცემის სტრუქტურული მონიტორინგი მოიცავს ფორმატულ და კომპოზიციურ ელემენტებს: მოწვეული სტუმრების შერჩევის პრინციპებს, დიალოგის წარმართვის, პრობლემური თემის საინტერესოდ გადმოცემის დეტალებს. აღნიშნული შესწავლის კრიტერიუმები საფუძვლად დაედო იმის დადგენას, თუ რამდენად ხარისხიანი თოქ-შოუები გადის ქართულ ტელევიზიაში. ორივე ტიპის ქართული გადაცემის ანალიზისას და დასავლურ კლასიკურ თოქ-შოუებთან შედარებისას გამოიკვეთა, რომ თოქ-შოუს მაღალი ხარისხის უზრუნველყოფისთვის საჭირო გარკვეული პარამეტრები დაკმაყოფილებული არ არის. გამომჟღავნდა ოქროს შუალედის არარსებობა თოქ-შოუს შინაარსისა და ფორმის ჩამოყალიბებაში, რასაც მივყავართ სატელევიზიო პროდუქტის მიმართ ინტერესის კლებასთან.
PDF-ის ჩამოტვირთვა
გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის სისტემების გამოყენების პრაქტიკა მედიაწარმოებაში და წამყვანი ქართული საინფორმაციო სააგენტოების გამოცდილება („IPN"-ის, „PT"-ს და „BMG”-ს მაგალითზე)
ნინო ჭალაგანიძე, ნათია ფოფხაძე
10/12/2024
წინამდებარე კვლევითი ნაშრომი მიზნად ისახავს თანამედროვე მსოფლიოს მედიატრენდთან - ავტომატიზებულ ჟურნალისტიკასთან მიმართებით, ქართული მედიაინდუსტრიის განვითარების მდგომარეობის შესწავლას, საინფორმაციო სააგენტოების მაგალითზე. ნაშრომის საკვლევ საკითხს წარმოადგენს მსოფლიო მედიაინდუსტრიაში გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის სისტემების პრაქტიკის მოძიება და აღნიშნულთან მიმართებით ქართული საინფორმაციო სააგენტოების მიერ მედიაწარმოებაში გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის პრაქტიკის შეფასება. გამომდინარე იქიდან, რომ ტექნოლოგიურმა განვითარებამ შეცვალა მედიამოხმარება ინფორმაციის გავრცელების სიჩქარისა თუ არხების მრავალფეროვნების, ასევე, მომხმარებელთა მიერ კონტენტის შექმნის შესაძლებლობის გაჩენით, განვითარებაში ჩამორჩენამ შესაძლოა კითხვის ნიშნის ქვეშ დააყენოს მომავალში საინფორმაციო სააგენტოს მთავარი დანიშნულება და მისი განვითარების ტრაექტორია. განხორციელებული კვლევა საინფორმაციო სააგენტოების ავტომატიზაციის შესახებ, იძლევა სურათს და ახდენს იმ პრობლემების იდენტიფიცირებას, რაც განსაზღვრავს მათ საქმიანობაში გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების მასშტაბს, რის საფუძველს, თავის მხრივ, წარმოადგენს ქართულ ენობრივი მოდელები ან/და მედიის წარმომადგენელთა კომპეტენცია. კვლევით არ დადასტურდა კომპეტენციის პრობლემის არსებობა, თუმცა, ცალსახად გამოიკვეთა, რომ ენობრივი ბარიერის, კერძოდ, ქართული ენობრივი მოდელების დაბალი ხარისხის მიზეზით საინფორმაციო სააგენტოების მიერ საქმიანობაში გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის გამოყენება პრაქტიკულად არ ხდება.
PDF-ის ჩამოტვირთვა
მცირე ბიზნესის განვითარების ხელშემწყობი მექანიზმები უცხოეთის მაღალგანვითარებულ ქვეყნებში და მათი მოქმედების ეფექტი
გიგა პერტია
10/12/2024
თანამედროვე საბაზრო ეკონომიკის პირობებში, მცირე ბიზნესს ნებისმიერი ქვეყნის რთული სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობის გაუმჯობესებაში ძალიან დიდი როლი აკისრია. იგი ხელს უწყობს ქვეყნის ეკონომიკურ მდგრადობას, ქვეყანაში უმუშევრობის დონის შემცირებით და ეკონომიკური ზრდის სტიმულირებით. სწორედ, ყოველივე აქედან გამომდინარე, მცირე ბიზნესის განვითარება ნებისმიერ ქვეყანაში უნდა წარმოადგენდეს პრიორიტეტს და უნდა დაინერგოს მათი განვითარების ხელშემწყობის თანამედროვე და ეფექტური მექანიზმები. მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის მიერ გამოქვეყნებულმა სტატისტიკურმა ინფორმაციამ ცხადყო, რომ მცირე ბიზნესის სტატუსის მქონე საწარმოების ნახევარზე მეტი სამეურნეო-სამეწარმეო პროცესებს ახორციელებს მცირე პერიოდით, შემდეგ კი წყვეტს ფუნქციონირებას. დროთა განმავლობაში, მსოფლიო მასშტაბით, მცირე ბიზნესის ფინანსური სტაბილურობა და მათი განვითარების ხელშეწყობა სულ უფრო მეტად წარმოადგენს მთავარ საზრუნავს. სტატიაში განხილული და გაანალიზებულია მცირე ბიზნესის განვითარების ხელშემწყობი მექანიზმების და ღონისძიებების შემოღებისა და დანერგვის უცხოური გამოცდილება. განსაკუთრებული ყურადღება ეთმობა საერთაშორისო ორგანიზაციების მიერ გამოქვეყნებულ სტატისტიკურ ინფორმაციაზე დაყრდნობით, უცხოეთის განვითრებულ ქვეყანებში მცირე ბიზნესის განვითრების ხელშეწყობის მიზნით, განხორციელებულ საგადასახადო რეფორმებს/ცვლილებებს და მათი მოქმედების ეფექტს. ყოველივე ამის საფუძველზე, მომზადებულია შესაბამისი დასკვნები და რეკომენდაციები.